Stala jsem se svým vlastním klientem

Svěřím se vám se svou vlastní zkušeností, díky které jsem pochopila, jakou bolestivou cestou prochází každý, kdo má sedavé zaměstnání.

Jako akční člověk, který chvíli neposedí, jsem s touto tématikou přicházela do kontaktu velmi zřídka. Nerada dlouho sedím například u televize, pořád odbíhám a mám nutkání něco dělat, jen tak sedět mi nikdy moc nešlo.

S prvními bolestmi po dlouhém sezení jsem se setkala v době, kdy jsem hodně pracovala u šicího stroje a tehdy jsem si vybrala dráhu pohybu a šla studovat pohyb.

Další chvíle, kdy jsem pocítila, že sezení bolí, bylo na Bali. Denně jsme proseděli na motorce tolik času, až mě začala bolet kostrč a zhoršovalo se to v těhotenství s přibývající váhou.

 

Ale nikdy jsem neměla sedavé zaměstnání, a tak jsem se tím až do nedávna tolik nezabývala. Ovšem při dopisování mého prvního ebooku jsem začala cítit ztuhlé svaly v oblasti krční páteře, objevily se bolesti hlavy, které jsem doposud neznala a bolest kostrče už se dál nedala přehlížet.

 

Pokud jste můj první ebook zdarma četli, tak dobře víte, že jsem se zaměřila na problematiku sedavého zaměstnání.

Radím v něm všem, kteří mají sedavé zaměstnání, jak a proč neprosedět u psacího stolu několik dlouhých hodin v kuse.

Dávám tipy k pravidelným procházkám, protažení těla a celkové mobilizaci organismu.

 

Protože sama v kanceláři za normálních okolností nepracuji, nezahrnula jsem sama sebe také do této skupiny lidí. Ale práce na ebooku mi nadělila několik hodin denně u počítače a psaní mě pohltilo natolik, že jsem si nevšímala, co dělám se svým tělem tentokrát i já. Až do doby, kdy přišla bolest.

 

Usedala jsem na židli každým dnem a psala a psala a psala. Nevnímala jsem, jak  sedím, jak moc se hrbím nad klávesnicí, křížím nohy pod stolem, předsouvám hlavu dopředu, nebo dávám nohu přes nohu.

 Využívala jsem každé volné chvilky, kdy můj syn spal k tvoření na počítači a pohyb jsem odkládala až na potom.

Říkala jsem si, že se protáhnu až se probudí a já vstanu od stolu.

Ale když se můj syn probudil, bylo hned o zábavu postaráno a moje protažení a můj čas, který bych měla věnovat svému tělu zmizel. A tak jsem za pár hodin usedala zas a znovu k počítači u psacího stolu a takhle to šlo pořád dokola.

 

 

Vstala jsem od stolu, vzala do ruky dřevěnou tyč a začala se hýbat. Po několika minutách jsem se začala cítit mnohem lépe, a tak jsem se zamyslela nad tím, jak skloubit dvě věci dohromady.

 

Potřebovala jsem dopsat ebook a přestat tím trestat svoje tělo.

Stala jsem se svým vlastním klientem a začala na sobě praktikovat všechno, co jsem doposud radila všem, kteří prosedí několik hodin vkuse.

 

Rozhlédla jsem se po pokoji, klekla jsem si na koberec, před sebe jsem dala lenošku od sedačky a na ni položila počítač.

Po chvíli psaní mě začaly bolet nohy, a tak jsem změnila pozici, tentokrát jsem seděla na pozadí a nohy jsem měla složené do strany.

Za pár minut jsem si sedla do dřepu a pak jsem pod sebe dala jednu nohu a sedla si na ni.

 

Po krátkých intervalech jsem měnila pozice a tím se vlastně neustále hýbala.

 Mohla jsem pracovat a zároveň být neustále v pohybu. Bolesti hlavy ustaly, kostrč nebolela a celková ztuhlost zmizela. Cítila jsem se mnohem lépe, než, po strnulém sezení na židli.

Uvědomila jsem si, že je sice krásný lidem říkat, aby se často hýbali v kanceláři, ale když máte stihnout svoji práci dokončit do určitého termínu, procházet se okolo bloku zkrátka nemůžete.

Ale občas stačí nepatrná změna, kterou můžete změnit celkovou rutinu a vaše tělo bude jásat.

Pokud čtete tento článek a říkáte si, ano, budu se hýbat až to dočtu, nebo přijdu domu, děti usnou, až potom… Tak takhle ne. Takhle to fungovat nebude!

Začít můžete právě ted‘.

Neodkládejte pohyb až na někdy. Začněte se hýbat teď!

  •  Sedněte si do dřepu, počítač můžete položit před sebe na židli a pracovat můžete dál.
  • Střídejte práci ve stoje se sezením.
  • Sundejte boty a procvičte vaše chodidla.
  • Pokud vyřizujete hovor po telefonu, vezměte mobil do ruky a začněte u toho chodit.
  • Vstaňte od stolu alespoň jednou za 40minut a projděte se.
  • Nejlepší pohyb je chůze!

 „Z vlastní zkušenosti vím, že lidé jen občas převedou nové věci do praxe. Většinou něco změní, jen když je k tomu nutí vnější okolnosti, jsou na dně, neví kudy kam, zradí je zdraví.“

Nehledejte výmluvy, ale najděte způsoby!

Protože člověk se má hýbat proto, aby žil. A věci se začnou opravdu měnit až když je začneme dělat.

Adela Kiss
Miluju pohyb, který znamená život a navracím lidi zpět k přirozenému pohybu v každodenním životě.Můj příběh si přečtěte zde>>|
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Nejnovější články
  • Chcete se více hýbat, ale brání vám v tom sedavé zaměstnání?

    Začtěte se do eBooku zdarma a rozhýbejte tělo v kanceláři právě ted’.

  • Potkáme se na Facebooku
  • Kategorie